Opkrævning i ejerforening ifm. vedligeholdelsesprojekt | Danske BOLIGadvokater
Rådgiverportalen

Opkrævning i ejerforening ifm. vedligeholdelsesprojekt

16.01.2025 12:41:02

 

Spørgsmål:

Hvornår i et vedligeholdelsprojekt må bestyrelsen opkræve betaling fra ejere i ejerforening? Kan det på generalforsamlingen aftalte maksimale beløb opkræves før et tilbud er indhentet?

Svar:

Normalt skal et vedligeholdelsesprojekt vedtages til udførelse på en generalforsamling.

Det sker typisk først efter der er indhentet tilbud på opgaven.

Men generalforsamlingen kan vedtage allerede tidligere at opkræve beløb hos de enkelte ejere/andelshavere.

Med venlig hilsen

Thomas Damsholt
Advokat (H)


TILBAGE

Spørg BOLIG-brevkassen

Søg i brevkassen

Køb bolig
Sælg bolig
Andelsbolig
Sommerhus
Nybyggeri/ombygning
Leje
Erhverv
Tvangsauktion
Ejerforhold
Dokumenter
Fejl og mangler
Økonomi
Diverse